Garhof 2013.05.12. 23:09

Tűzoltás

Nem voltunk a háznál 10 napja... miután én a héten egyedül voltam itthon, így az összes kötelezően elvégezendő munka után úgy döntöttem, teljesen mindegy, hol vagyok egyedül... így aztán lementem. Hát, mit mondjak, tűzoltás volt a javából... ráment a teljes szerda délutánom és a csütörtök délelőttöm, fél délutánom, mire rendbe sikerült vágnom a kertet... tanulság: nem lehet egy hétnél tovább magára hagyni az udvart...

Innen indultam:

kép 001.jpg

kép 005.jpg

Jó sok munkával ide jutottam:

kép 010.jpg

kép 008.jpg

A fűszernövénykertben a zálya olyan burjánzásnak indult, hogy kénytelen leszek megszabadulni a felétől legalább, mert lassan mindent elnyom...

kép 002.jpg

de a mentából is már több csokorra valót szedtem le a téli tea adagomhoz

kép 016.jpg

kép 017.jpg

A kis kertben most csak a kék nőszirom virít, a sárga, a gyöngyvirágok, a pünkösdik még váratnak magukra... talán majd jövő hétre...

kép 018.jpg

A fűnyírás után adtam magamnak másfél óra pihenőt, mielőtt elindultunk a kislányokkal az erdőbe... nem jártam Kisújbánya felé szilveszter óta... azóta redbe tették a falu határában lévő keresztet, és a tóig leszórták az utat zúzott kővel. Ezen teljesen ledöbbentem... lehet ilyent egy természetvédelmi területen? A végén még aszfalton fogunk járni, vagy mi a szösz? Vagy az emberek nem készülnek fel az erdőben lévő viszonyokra? Hogy lehet sár, a patak átszeli több helyen az útvonalat? Nem értem...

Mindenesetre a séta jól esett mindhármunknak...

kép 020.jpg

kép 022.jpg

kép 024.jpg

kép 030.jpg

kép 032.jpg

kép 036.jpg

kép 037.jpg

kép 039.jpg

kép 040.jpg

Nálunk ez is mindennapos látvány, főleg hétvégén... de ezen az estén többször is fel-le vágtáztak a faluban... megjáratták a lovakat...

Az esték csendesen teltek, eltöltöttem az időt, apró, női munkákkal... például a kötött ágytakaró frissen horgolt csipkét kapott. Életemben először fogtam horgolótűt a kezemben, és csak azért, hogy ez a takaró ilyen legyen, viszont nagyon nagy kedvem lett folytatni a horgolást. Jobban fekszik, mint a kötés, úgyhogy szilárd elhatározásom, hogy tovább képzem magam a youtube segítségével...

kép 049.jpg

kép 053.jpg

kép 056.jpg

kép 059.jpg

vagy például lecsiszoltam a lennedő konyhai székeket... már csak a festés van vissza...

kép 064.jpg

illetve elkészült a teás doboz...

kép 079.jpg

Pénteken délben jöttem haza, de délután 5-kor már újból a házban voltunk, de most már Ákossal. Nem tagadom, kihisztiztem, hogy a kertben az utolsó simításokat el kell végezni, mert nem várhat egy újabb hetet a dolog... Ehhez viszont kellett még egy szegélynyíró, meg a férfi... úgyhogy ezeket felnyaláboltam itthon...

Este azért még neki ugrottunk a lomizott szék újbóli összerakásának is (az elmúlt héten már lecsiszoltuk). Eredetileg nádszövetes volt a szék, viszont mi kárpitozottnak szántuk az íróasztalhoz, hogy jó kényelmes legyen. Mindezt így értük el...

kép 060.jpg

kép 063.jpg

kép 065.jpg

kép 066.jpg

kép 070.jpg

kép 073.jpg

A szék még nincsen kész, a végső huzatot addig nem tesszük rá, míg a méhviasz be nem szívódott rendesen a fába. Ennek ellenére Anna szombaton már birtokba is vette...

kép 076.jpg

Jövő héten pünkösd, a házban vendégeink lesznek... kezdődik a "szezon", most már az idő is engedi, hogy jó sokat legyünk lent, munkával, kertezéssel...

További képek itt

A bejegyzés trackback címe:

https://garhof.blog.hu/api/trackback/id/tr465297262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása